עבור צלם מקצועי, המקדיש זמן ניכר מעבודתו לצילום אדריכלות פנים וחוץ, אמנות הארכיטקטורה מהווה אתגר. צילום אדריכלות מקצועי הוא תחום תובעני הדורש דיוק, חדות ובניית נכונה של קומפוזיציה. שתיים מן הסוגיות המרכזיות שצלם אדריכלות מקצועי נדרש להתמודד עמן בצילום אדריכלות פנים וחוץ הן עיוותים בתמונה, כתוצאה מקימור העדשה ובחירת שעת הצילום המתאימה, כזו שתחמיא למבנה ולסובב אותו. התבוננות במבנה או בחלל ארכיטקטוני מגלה מיד כי הוא בנוי מקווים מאוזנים ואנכיים. בהנחה ומבנה צולם בעדשה רחבת זוית ומנקודת צילום שגויה, קווים אלו יתכנסו בעקמומיות ויפגעו בשלמות הצילום. בהנחה ומדובר בצילום מבנה גבוה בן מספר קומות, רצוי להתרחק מבסיסו ואף להתמקם בנקודה מוגבהת מעט במידת האפשר, להפחתת העיוות.
תנאי תאורה שונים יוצרים אווירה בכל הנוגע לצילום אדריכלות, צילום בתים וצילום עיצוב פנים. בחירת יום הצילום הינה מכרעת בכל הנוגע לתוצאה הסופית. מבנה, שביום מעונן עלול להתקבל בצילום אפרורי ושטוח, עשוי להיראות שונה לגמרי ביום מואר, בשקיעה, או זריחה, בשעות שונות של היום. אור של אחר צהריים יוצר צללים ארוכים. אור ישיר חזק עלול להקרין בניין כצללית. דימדומים היא שעה נפלאה בכל הנוגע לצילום אדריכלות. שעה של שמיים סגולים, שעה בה אור הבוקע מפנים המבנה מתקבל במלוא הזוהר על רקע שמיים המתכנסים אל הלילה.
כבתחומי צילום נוספים, צילום אדריכלות וצילום עיצוב פנים מורכבים מבחירות נכונות שעושה הצלם. לא פעם הם כרוכים בהשקעה ניכרת, בתשומת לב לפרטים הקטנים ובמאמץ לא מבוטל להזיז עצמים וחפצים תוך פעולת העיצוב ואף לנייד אנשים, כאילו היו עוד עצם בפריים. אך כצלם אוכל להעיד כי ההשקעה בפרטים הקטנים, התכנון המוקדם והמחשבה הממוקדת הם שמבדילים בבירור בין צילום מצוין לבין צילום סביר.
כבתחומי צילום נוספים, צילום אדריכלות וצילום עיצוב פנים מורכבים מבחירות נכונות שעושה הצלם. לא פעם הם כרוכים בהשקעה ניכרת, בתשומת לב לפרטים הקטנים ובמאמץ לא מבוטל להזיז עצמים וחפצים תוך פעולת העיצוב ואף לנייד אנשים, כאילו היו עוד עצם בפריים. אך כצלם אוכל להעיד כי ההשקעה בפרטים הקטנים, התכנון המוקדם והמחשבה הממוקדת הם שמבדילים בבירור בין צילום מצוין לבין צילום סביר.
(c) כל הזכויות שמורות לשי אפשטיין בלבד ואין לעשות שום שימוש בכתוב.
